میانبر وب
البرز مطلب
مطالب جدید
سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:میانبر وب , :: 1:51 :: نويسنده : میلاد و سبحان

میانبر وب

با میانبرهای مربوط به برگه‌ها یا همون تب‌ها شروع می‌کنیم، با فشردن کلید کنترل بعلاوه عدد یک تا هشت، بسته به اینکه اون برگه چندمین برگه باز شده از سمت چپ باشه رو باز می کنه، مثلا کنترل بعلاوه چهار، چهارمین تب از سمت چپ رو برای ما نمایش میده.

فشردن همزمان کلید کنترل و کلید تب شما رو به برگه بعدی منتقل می کنه و گرفتن کلید شیفت عکس این عمل رو انجام میده.

برای بستن یک برگه یا صفحه ای که در حال نمایش هست میتونید به سادگی با فشردن کلید های ctrl+w به صورت همزمان و یا کلیدهای کنترل و F4 این کار رو انجام بدید.

تا حالا شده موقع کار در اینترنت یک برگه یا همون تب رو اشتباها ببندید؟

یه میانبر بسیار عالی ، بازیابی آخرین برگه ایه که بسته شده. در حقیقت گاهی مجبور میشید آخرین تب باز شده که به اشتباه یا به هر دلیلی بسته شده رو باز کنید، در این شرایط ctrl+shift+t میتونه این کارو برای شما انجام بده.

گاهی کلیدهای ماوس هم می تونن کارتون رو ساده تر کنن.

به عنوان مثال فشردن کلید میانی ماوس که به اصطلاح میدل باتن گفته میشه وقتی که نشانه گر شما روی یکی از عنوان تب ها قرار گرفته باعث بسته شدن اون تب میشه.

یه حرکت فوق العاده پرکاربرد با ماوس اینه که میتونیم برای باز کردن لینک ها در تب های جدید، از فشردن همزمان کلید کنترل و کلید چپ ماوس استفاده کنیم.

کافیه که نشان گر ماوس رو روی لینک دلخواهمون قرار بدیم و کلید کنترل رو فشار بدیم. البته این کار برگه جدید رو باز میکنه اما ما همچنان روی برگه‌ای که بودیم باقی می مونیم. همچنین راه دیگه اینه که با کلیک با دکمه ی میانی ماوس اینمار رو بکنید ،

اگه خواستید بلافاصله به برگه جدید منتقل بشید می تونید قبل از کلیک کردن، به جز کنترل شیفت رو هم نگه دارید.

اگر هم نیاز باشه که لینکی رو نه در تب جدید بلکه در پنجره ی جدید مرورگر باز کنیم باید از مجموع کلید شیفت و کلید سمت چپ ماوس استفاده کنیم.

از تب ها خارج بشیم و بریم سراغ حرکت بین صفحه ها.

ترکیب کلید alt با کلیدهای مکان نما می تونه جایگزین خوبی برای back و forward باشه. گزینه‌هایی که شما رو به صفحه قبل و بعدی که دیدید هدایت می کنن. البته توی بعضی از مرورگرا این کار رو می تونید با کلید های backspace و shift+backspace هم انجام بدین.

یه کلید کاربردی دیگه هم esc هست که گوشه بالای سمت چپ صفحه کلید قرار گرفته و عملکرد جاری مرورگر رو قطع می کنه.

جا داره اشاره ای کنیم به کلید های Alt+Home. این ترکیب به شما کمک میکنه صفحه ای رو که بعنوان هوم پیج انتخاب کردید و یا پیش فرض خود مرورگر هست باز بشه.

راجع به زوم کردن هم صحبت کنیم که میتونیم از ترکیب کلید کنترل و + یا کنترل و چرخوندن کلید میانی ماوس به سمت بالا روی صفحه زوم کرد. و برای عمل عکس هم همونطور ،  با فشردن کلید کنترل و - یا کنترل و چرخوندن کلید میانی ماوس به سمت پایین این کار رو انجام داد.

یادتون باشه اگه همه این کارارو امتحان کردید و دلتون خواست نمایش صفحه از حالت غیر طبیعی بودن خارج بشه پیشنهاد میکنم کلید کنترل و عدد صفر رو فشار بدید تا همه چیز به اندازه ی خودش برگرده. البته برای اونهایی که متنای اینترنت براشون کوچیک هست میتونه خیلی مفید باشه.

حالا که بحث درباره حالت نمایشه اضافه کنیم که کلید F11 هم برای تمام صفحه کردن و یا فول اسکرین کردن مرورگر شما استفاده میشه.

بریم سراغ پیمایش یا بالا و پایین کردن صفحه. برای مرور صفحه ها جدا از اسکرول موس می‌تونید از کلید Space یا Page Down برای یک مقدار پایین تر رفتن یا کلید Shift + Space و یا Page up برای بالا رفتن استفاده کنید.

بد نیست بدونید کلیدHome  هم ما رو به بالاترین جای ممکن وبسایت و End ما رو به پایین ترین قسمت اون صفحه منتقل میکنه.

از یک بار کلیک کردن با کلید میانی ماوس روی جایی که هیچ چیزی نباشه هم میتونیم برای حرکت به سمت بالا، پایین توی صفحه استفاده کرد.

برسیم به قسمت نوارآدرس، معضل بزرگ خیلی ها. برای اینکه بخواید در نوار آدرس، آدرس وبسایتی رو وارد کنید، به جای حرکت موس و کلیک کردن روی اون، کافیه از ترکیب کلید کنترل با حرف L استفاده کنید

اگه در صفحه کنترل و ال رو بگیرید ، فورا در نوار آدرس میشه آدرس رو وارد کنید

ترکیب کلیدهای کنترل و اینتر بعد از نوشتن آدرس وبسایت همونطور که خیلی ها میدونند باعث میشه که به ابتدای آدرس، www و به آخر اون .com اضافه بشه تا احتیاجی به نوشتن کامل آدرس نباشه، البته در مرورگرهای به روز شده بعد از کلید اینتر عبارت اختصاری www به ابتدای آدرس اضافه میشه اما نمایش داده نمیشه، حتی اگه شما اون رو تایپ هم کنید بعد از اینتر پنهان میشه.

همینجا این رو تکرار کنیم که در مرورگر های جدید لازم نیست که صفحهی گوگل رو بازکنید و در اونجا جستجو کنید ، در همین نوار آدرس که در تصویر میبینید ، فقط عنوان رو بنویسید ، خود مرورگر کتوجه میشه که منظورتون جستجوی این عنوانه ، زحمت جستجو رو خودش میکشه

آخرین میانبر نوار آدرس هم ترکیب کلید های Alt + Enter هست. وقتی روی نوار آدرس هستید این ترکیب باعث میشه که یک برگه جدید با همین آدرس فعلی باز بشه، این قابلیت به درد کسایی می‌خوره که میخوان ببینن صفحه مورد نظرشون آیا تغییری کرده نسبت به چند لحظه قبل یا خیر.

خب میرسیم به میانبرهای جستجو؛ تقریبا تمام مرورگرهای جدید یک قسمت جستجو اضافه کردن که نیازی به باز کردن موتور جستجو و بعد تایپ کلمه یا جمله ی مورد نظرتون نباشه.

برای اینکه سریعتر به اون قسمت دسترسی پیدا کنید کافیه که کلید های Ctrl+E رو همزمان فشار بدید که البته در مرورگرهایی که قسمت جستجو رو به نوارهای بالا اضافه نکردن هم این عمل شما رو به نوار آدرس برای نوشتن آدرس وب سایت منتقل میکنه.

وقتی در قسمت جستجوی مرورگر هستید، بعد از نوشتن مورد جستجو، اگر بجای اینتر از Alt+Enter استفاده کنید پنجره موارد پیدا شده موتور جستجو در یک برگه جدید نمایش داده میشه.

اما برای جستجو در محتوای صفحه ای که رو به روی شما باز هست، میتونید از ترکیب کلیدهای کنترل و F یا کلید  F3 استفاده کنید، مثلا برای پیدا کردن کلمه ی سیب در یک صفحه، کافیه که از این ترکیب استفاده کنید و در قسمتی که باز می‌شه این کلمه رو بنویسید، همچنین اگه کلمه ی سیب چند بار در صفحه تایپ شده باشد با فشردن کلید های Ctrl+G و یا F3 کلمه ی سیب بعدی و یا با Shift+F3 کلمه ی سیب قبلی رو پیدا میکنید.

بعضی ها هستن که از قسمت تاریخچه (History) و یا علامتدار کردن (Bookmarks) مرورگر استفاده میکنن، که البته برای اونهایی که زیاد با اینترنت سر و کار دارن بسیار ضروریه و خیلی کار رو ساده میکنه.

میانبرهای مربوط به این گزینه ها بسیار ساده هستن.

مجموع کلیدهای Ctrl+H تاریخچه ی مرور وبسایتهای شما رو دراختیارتون میذاره.

Ctrl+J به شما این امکان رو میده که موارد دانلود شده ی خودتون رو در مرورگر ببینید البته اگه قبلا اونها رو از لیست حذف نکرده باشید.

کلید Ctrl+D صفحه ای که رو به روی شما باز هست رو علامت دار یا همون بوکمارک میکنه که بعدا برای استفاده ی مجدد در دسترس باشه.

بعد از همه ی اینها، دو میانبر دیگه رو هم که خیلی ساده و معروف هستن

همیشه و همه جا مجموع کلیدهای Ctrl+P برای پرینت گرفتن از صفحه ای که در آن هستید استفاده میشه و Ctrl+S برای ذخیره ی همان صفحه از وب سایتی که در حال مرورش هستید به کار می‌ره.

اینجا این رو اضافه کنم که اگر از مرورگر اپرا استفاده کنید ، در مواقعی که ماوس ندارید یا کلا دوست نداشتید از ماوس استفاده کنید ، مثلا وقتی از لپ تاپ استفاده میکنید، کافیه تا دکمه ی شیفت رو نگه دارید ، با دکمه حرکتی یعنی همون بالا پایین چپ راست ، میتونید همه ی کارهاتون رو در صفحه انجام بدین و به راحتی به مرور صفحه بپردازید





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ترک اعتیاد ناجی نیلوفران آبی
  • جی پی اس موتور
  • جی پی اس مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان البرز مطلب و آدرس alborzmatlab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 23591
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



در كل اينترنت
در اين سايت
میان صفحات فارسی